Mitt växthus 3

Efter mycket skruvande....
 
...är skelettet äntligen klart.
 

 
Jag beställde själva växthuset från Grohus.se. Dels pga lätt att se vad jag fick, dels priset och dels de val som jag lätt kunde göra. Jag valde t ex ett bubbligt glas i taket för att skydda växterna lite grann och en förlängd dörr, då jag ville höja taket så det blev ståhöjd i hela växhuset. Detta gick väldigt lätt att se på deras hemsida och så här långt är jag väldigt nöjd. 
 
Mina tomatplantor är VÄLDIG redo att flytta in. De har fått knoppar och är färdiga för blomning nu.
 
 
Jag köpte de här fröerna från odla.nu som har både bra pris och bra groning på de flesta av fröerna jag har köpt. De har ofta fraktfritt och snabb leverans, vilket jag uppskattar. I maj är det mycket, men jag hoppas att växthuset ska stå helt klart till månadsskiftet. Må gott i solen och i trädgården!

Kommentera här: